Ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Γιάννης Κουράκος, κατέθεσε ερώτηση προς τους υπουργούς Εξωτερικών, Εσωτερικών, Υγείας, Εθνικής Οικονομίας και Προστασίας του Πολίτη, σχετικά με την τροποποίηση της συνθήκης "Δουβλίνο ΙΙ". Στο κείμενο της ερώτησής του, ο κ. Κουράκος αναφέρει:
"Το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης αποτελεί ένα εξαιρετικά σοβαρό και συνάμα σύνθετο πρόβλημα της χώρας μας αλλά και της Ε.Ε γενικότερα. Οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις, με την Αραβική Άνοιξη και την έξαρση του μεταναστευτικού κύματος, καθιστούν το πρόβλημα πιο άμεσο. Η Τουρκική Υπηρεσία Διαχείρισης Καταστροφών - AFAD - έχει προσδιορίσει στις 100.000 το όριο αριθμού προσφύγων που δύναται να καλύψει...
η Τουρκία, για τους οποίους έχουν ήδη στηθεί καταυλισμοί. Ο Τούρκος Υπουργός κ. Μπαγίς κάλεσε την Ε.Ε να ανταποκριθεί στο ζήτημα της οικονομικής βοήθειας της Τουρκίας για την απορρόφηση του μεταναστευτικού ρεύματος.
Αντίθετα, αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι η εισροή εκατοντάδων χιλιάδων παράνομων μεταναστών στη χώρα μας, έχει ως αιτίες την αδιαφορία που προκλητικά επιδεικνύει η γείτων χώρα Τουρκία, ούσα υποψήφια προς ένταξη στην Ε.Ε, καθώς και οι όροι της συνθήκης Δουβλίνο II που μετατρέπει την Ελλάδα σε parking παράνομων μεταναστών λειτουργώντας αποτρεπτικά στην προώθησή τους προς τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε ο πρώην Υπουργός Υγείας κ. Λοβέρδος τον Φεβρουάριο 2011 το κόστος της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των παράνομων μεταναστών αγγίζει τα 7 δις € σύμφωνα, αντίστοιχα 9 δις € το ύψος των διαφυγόντων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών και 12 δις εκροή συναλλάγματος προς τρίτες χώρες από δραστηριότητες που τις περισσότερες φορές συνδέονται με εγκληματικές πράξεις. Στα παραπάνω στοιχεία που αφορούν αποκλειστικά οικονομικά μεγέθη αξίζει να προσθέσουμε και την αυξημένη εγκληματικότητα που εμφανίζεται στην ελληνική κοινωνία με συνέπεια να κλονίσει το αίσθημα της ασφάλειας αλλά και να αποτελέσει αφορμή για την εκδήλωση ακραίων τάσεων που προσβάλλουν ευθέως το Δημοκρατικό πολίτευμα.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες προβάλλει αδήριτη ανάγκη της τροποποίησης της συνθήκης Δουβλίνο II τόσο για λόγους ασφάλειας όσο και για λόγους επιβάρυνσης του Κρατικού Προϋπολογισμού. Είναι τουλάχιστο παράλογο να επιβαρύνεται αποκλειστικά μια χώρα που βιώνει τη μεγαλύτερη μεταπολεμική κρίση, με το ΑΕΠ να έχει συρρικνωθεί κατά 20% συνεχίζοντας τη σταθερή υφεσιακή πορεία για έκτη χρονιά, την ανεργία να υπερβαίνει το 25% και την προσπάθεια δημοσιονομικής σύγκλισης να αφαιρεί μια σειρά από κοινωνικές δομές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν ανακούφιση για το δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό.
Στην Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου τέθηκε σε ψηφοφορία η πολιτική έγκριση της έκθεσης σχετικά με την «Αίτηση διεθνούς προστασίας που υποβάλλεται σε ένα κράτος μέλος από υπήκοο τρίτης χώρας ή από απάτριδα», γνωστό και ως Δουβλίνο II, περιέχοντας μόνο τεχνικές αλλαγές και συνεχίζοντας να επιβαρύνουν άνισα τον Ευρωπαϊκό Νότο.
Η έκθεση υπερψηφίστηκε και εκκρεμεί η έγκρισή της από το Συμβούλιο και την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στους επόμενους μήνες.
Σε μια Ευρώπη της αλληλεγγύης και της δικαιοσύνης που στόχο θα είχε την ισόρροπη ανάπτυξη θα θεωρείτο αυτονόητη η τροποποίηση της συνθήκης προκειμένου να διαφυλάξει τα νοτιανατολικά της σύνορα αλλά και να προστατέψει μια χώρα μέλος της.
Έχουμε την υποχρέωση αλλά και την ευκαιρία να αναδείξουμε σε όλους τους τόνους και τα όργανα ότι η Ελλάδα ως χώρα ισότιμο μέλος της Ε.Ε έχει δικαίωμα να τύχει ίσης μεταχείρισης, να ενισχυθεί σε επίπεδο φύλαξης των συνόρων, να λάβει ανάλογες οικονομικούς πόρους για την αντιμετώπιση του φαινομένου και την επαναπροώθηση των παράνομων μεταναστών.
Στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με την Τρόικα αλλά και της συνολικής διαμόρφωσης μια στοχευμένης πολιτικής για το μεταναστευτικό ζήτημα είναι απαραίτητη η σύγκληση Εθνικής Αντιπροσωπείας που θα αναδείξει τις ελληνικές θέσεις σε όλα τα Ευρωπαϊκά κόμματα, φορείς και όργανα της Ε.Ε.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποιες ενέργειες έχει κάνει η Κυβέρνηση για την προώθηση των ελληνικών θέσεων;
Ποιο είναι το κόστος με το οποίο επιβαρύνεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός από τις δαπάνες για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τους διαφυγόντες φόρους και ασφαλιστικές εισφορές των παράνομων μεταναστών;
Ποιο το ποσό εκροής συναλλάγματος από παράνομους μετανάστες σε ετήσια βάση;
Με ποιους τρόπους και πόρους συμμετέχει η Ε.Ε στην απορρόφηση του οικονομικού και κοινωνικού κόστους που έχει υποστεί η χώρα μας από την παράνομη μετανάστευση;
Υπάρχει πρόβλεψη για την αντιμετώπιση πιθανής εισροής μεταναστευτικού ρεύματος από τη Συρία και ποιες ενέργειες έχουν γίνει; Ποιος είναι ο προβλεπόμενος αριθμός εισροής Σύριων και ποιος είναι ο αριθμός που δύναται να υποδεχτεί η χώρα;
Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 2012
Ο ερωτών Βουλευτής
Γιάννης Κουράκος"
"Το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης αποτελεί ένα εξαιρετικά σοβαρό και συνάμα σύνθετο πρόβλημα της χώρας μας αλλά και της Ε.Ε γενικότερα. Οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις, με την Αραβική Άνοιξη και την έξαρση του μεταναστευτικού κύματος, καθιστούν το πρόβλημα πιο άμεσο. Η Τουρκική Υπηρεσία Διαχείρισης Καταστροφών - AFAD - έχει προσδιορίσει στις 100.000 το όριο αριθμού προσφύγων που δύναται να καλύψει...
η Τουρκία, για τους οποίους έχουν ήδη στηθεί καταυλισμοί. Ο Τούρκος Υπουργός κ. Μπαγίς κάλεσε την Ε.Ε να ανταποκριθεί στο ζήτημα της οικονομικής βοήθειας της Τουρκίας για την απορρόφηση του μεταναστευτικού ρεύματος.
Αντίθετα, αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι η εισροή εκατοντάδων χιλιάδων παράνομων μεταναστών στη χώρα μας, έχει ως αιτίες την αδιαφορία που προκλητικά επιδεικνύει η γείτων χώρα Τουρκία, ούσα υποψήφια προς ένταξη στην Ε.Ε, καθώς και οι όροι της συνθήκης Δουβλίνο II που μετατρέπει την Ελλάδα σε parking παράνομων μεταναστών λειτουργώντας αποτρεπτικά στην προώθησή τους προς τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε ο πρώην Υπουργός Υγείας κ. Λοβέρδος τον Φεβρουάριο 2011 το κόστος της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των παράνομων μεταναστών αγγίζει τα 7 δις € σύμφωνα, αντίστοιχα 9 δις € το ύψος των διαφυγόντων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών και 12 δις εκροή συναλλάγματος προς τρίτες χώρες από δραστηριότητες που τις περισσότερες φορές συνδέονται με εγκληματικές πράξεις. Στα παραπάνω στοιχεία που αφορούν αποκλειστικά οικονομικά μεγέθη αξίζει να προσθέσουμε και την αυξημένη εγκληματικότητα που εμφανίζεται στην ελληνική κοινωνία με συνέπεια να κλονίσει το αίσθημα της ασφάλειας αλλά και να αποτελέσει αφορμή για την εκδήλωση ακραίων τάσεων που προσβάλλουν ευθέως το Δημοκρατικό πολίτευμα.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες προβάλλει αδήριτη ανάγκη της τροποποίησης της συνθήκης Δουβλίνο II τόσο για λόγους ασφάλειας όσο και για λόγους επιβάρυνσης του Κρατικού Προϋπολογισμού. Είναι τουλάχιστο παράλογο να επιβαρύνεται αποκλειστικά μια χώρα που βιώνει τη μεγαλύτερη μεταπολεμική κρίση, με το ΑΕΠ να έχει συρρικνωθεί κατά 20% συνεχίζοντας τη σταθερή υφεσιακή πορεία για έκτη χρονιά, την ανεργία να υπερβαίνει το 25% και την προσπάθεια δημοσιονομικής σύγκλισης να αφαιρεί μια σειρά από κοινωνικές δομές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν ανακούφιση για το δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό.
Στην Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου τέθηκε σε ψηφοφορία η πολιτική έγκριση της έκθεσης σχετικά με την «Αίτηση διεθνούς προστασίας που υποβάλλεται σε ένα κράτος μέλος από υπήκοο τρίτης χώρας ή από απάτριδα», γνωστό και ως Δουβλίνο II, περιέχοντας μόνο τεχνικές αλλαγές και συνεχίζοντας να επιβαρύνουν άνισα τον Ευρωπαϊκό Νότο.
Η έκθεση υπερψηφίστηκε και εκκρεμεί η έγκρισή της από το Συμβούλιο και την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στους επόμενους μήνες.
Σε μια Ευρώπη της αλληλεγγύης και της δικαιοσύνης που στόχο θα είχε την ισόρροπη ανάπτυξη θα θεωρείτο αυτονόητη η τροποποίηση της συνθήκης προκειμένου να διαφυλάξει τα νοτιανατολικά της σύνορα αλλά και να προστατέψει μια χώρα μέλος της.
Έχουμε την υποχρέωση αλλά και την ευκαιρία να αναδείξουμε σε όλους τους τόνους και τα όργανα ότι η Ελλάδα ως χώρα ισότιμο μέλος της Ε.Ε έχει δικαίωμα να τύχει ίσης μεταχείρισης, να ενισχυθεί σε επίπεδο φύλαξης των συνόρων, να λάβει ανάλογες οικονομικούς πόρους για την αντιμετώπιση του φαινομένου και την επαναπροώθηση των παράνομων μεταναστών.
Στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με την Τρόικα αλλά και της συνολικής διαμόρφωσης μια στοχευμένης πολιτικής για το μεταναστευτικό ζήτημα είναι απαραίτητη η σύγκληση Εθνικής Αντιπροσωπείας που θα αναδείξει τις ελληνικές θέσεις σε όλα τα Ευρωπαϊκά κόμματα, φορείς και όργανα της Ε.Ε.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποιες ενέργειες έχει κάνει η Κυβέρνηση για την προώθηση των ελληνικών θέσεων;
Ποιο είναι το κόστος με το οποίο επιβαρύνεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός από τις δαπάνες για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τους διαφυγόντες φόρους και ασφαλιστικές εισφορές των παράνομων μεταναστών;
Ποιο το ποσό εκροής συναλλάγματος από παράνομους μετανάστες σε ετήσια βάση;
Με ποιους τρόπους και πόρους συμμετέχει η Ε.Ε στην απορρόφηση του οικονομικού και κοινωνικού κόστους που έχει υποστεί η χώρα μας από την παράνομη μετανάστευση;
Υπάρχει πρόβλεψη για την αντιμετώπιση πιθανής εισροής μεταναστευτικού ρεύματος από τη Συρία και ποιες ενέργειες έχουν γίνει; Ποιος είναι ο προβλεπόμενος αριθμός εισροής Σύριων και ποιος είναι ο αριθμός που δύναται να υποδεχτεί η χώρα;
Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 2012
Ο ερωτών Βουλευτής
Γιάννης Κουράκος"